måndag 7 maj 2007

Hedgebloggen uppe

Det här är första inlägget. Jag har sedan nån gång i höstas kontinuerligt uppdaterat en websida med lite jämförelsedata för olika hedgefonder. Du hittar jämförelsesidan här, det finns även en länk i högerkanten. Som många har konstaterat tidigare finns det många olika hedgefonder, vissa bra och vissa mindre bra. Genom att studera lite olika jämförelsetal för dem är jag ganska säker på att man kan sortera bort de sämsta samt få en bra uppfattning om vilka som är bra. Vad bäst resp. sämst innebär kan man nog skriva en uppsats om men det gör jag inte här ;-)

Tänkte att det skulle vara intressant att få lite feedback från er som ibland kikar på sidan. Jag vill gärna att ni hör av er och skriver om vad ni tycker om sidan. Ideér på eventuella förbättringar mottages tacksamt.

Jag ska även försöka skriva några rader här ibland om vilka uppdateringar som görs samt några egna tankar om olika hedgefonder. Häng gärna på och kommentera.

Annars brukar jag även hänga på DI:s fondforum och Privata Affärers fondforum.

1 kommentar:

laoma sa...

Hej senne,

Tack för mycket bra sammanställning av Hedgefonderna i Sverige.

Själv äger jag endast Aktie Graal och Graal offensiv. Jag ligger med c:a 35 % av mitt kapitel i dessa fonder. Kanske lite vågat med bara en typ av fond men so far har jag mycket stort förtroende för förvaltaren. Jag hade tidigare Helios men efter debaklet förra året så tappade jag för förtroende för Brummel när den underliggande fonden stängdes ned. Som jag ser det så är mina Hedge fonder istället för räntefonder. Vill jag ta risk är börsen bätter (och billigare).

Vänliga Hälsningar Laoma